Koncert: Livets tone – musik til livet

En koncert med musik og rum til eftertanke

Fredag 17. marts kl. 17 i Lillerød Sognegårdgratis adgang

Violinist Karen Humle og pianist Kirsten Beyer-Karlshøj byder på en koncert med musik fra det klassiske repertoire af bl.a. Mozart, Bach, Beethoven og Chopin samt Karen Humles egne kompositioner inspireret af møder med patienter på hospice.

Karen har i mange år været Huskunstner på Sankt Lukas hospice og i Lukashuset, børne- og ungehospice i Hellerup. Mellem stykkerne fortæller hun om musikken og om sine mange positive og meget livsbekræftende oplevelser med at spille for mennesker – i alle aldre – i livets sidste fase.

Publikum inddrages ved at komme med forslag til stemninger, der omsættes til små improvisationer undervejs. I pausen vil der også være mulighed for at tale med hinanden om musik, og hvad den har haft af betydning i livets løb.

Koncerten er arrangeret i samarbejde mellem de fem kirker i Allerød Kommune: Engholm Kirke, Lillerød Kirke, Blovstrød Kirke og Lynge-Uggeløse Kirker