Café Livstråden

Der er en rød tråd i ethvert menneskes liv, og der er en fortløbende tråd i et håndarbejde – i en eller flere af regnbuens farver.

I Café Livstråden prøver vi at flette de to tråde sammen i et særligt samvær og ser, hvad der kan komme ud af det. Om du er til strikketøj eller andre sysler med hænderne, eller om du bare har lyst til at finde livstråden i fortællinger og samtaler, så er Café Livstråden måske noget for dig.

Håndarbejde

Holder du af at skabe noget med hænderne, mens du lytter eller fortæller, tager du dit ‘håndarbejde’ med.

Vi lægger vægt på, at caféen skal være for alle uanset alder og køn. Derfor er der plads til, at hænderne kan være aktive med alt muligt, lige fra sy- og strikketøj til knyttegarn og fiskegrej. I caféen kan du dele erfaringer med andre og få inspiration til nye projekter.

Livshistorier

Alle mennesker har en historie.

Og der er masser af glæde, fællesskab og gode muligheder for at finde både sig selv og den røde tråd i livet ved at fortælle sin livshistorie eller bare små glimt af den til andre.

Livshistorien fortæller, hvem vi er, hvordan vi er blevet sådan, og hvad der er vigtigt for os i livet. Når alt kommer til alt, er vi jo den historie, vi har levet. Når det er så vigtigt at dele livshistorier med hinanden, er det fordi, vi har brug for at sætte vores egne erfaringer i perspektiv.

Lad os i fællesskab åbne låget på klem til denne skatkiste af små og store historier og dele dem med hinanden.

Det praktiske

Vi mødes to gange om måneden kl. 14 – 16 i Lillerød Kirkes sognegårds underetage i hyggekrogen og hjælper hinanden med at få kaffe på bordet. Da kirkens faste personale har fri om mandagen, må vi selv klare servering og oprydning.

Sognepræst Elsebeth Hougaard Jensen er tovholder sammen med en gruppe af kirkens frivillige.

Vi lægger et lille afslappet program fra gang til gang. Undervejs inddrager vi temaer, musik og effekter, som har betydning.

Tilmelding er ikke nødvendig. Caféen er åben den 1. og 3. mandag hver måned kl. 14 – 16.

På helligdage, i juleferien og i sommermånederne juli og august er caféen lukket.