Lillerød Kirkes orgelskole

Om Lillerød Kirkes Orgelskole

I 2018 startede vi orgelskolen i Lillerød Kirke. Vi er i dag flere musikglade børn, som har meldt sig med oprigtig interesse for at lære at spille på orgel. I alt er vi 10 flittige og talentfulde orgelskoleelever, og orgelskolen vokser stille og roligt med opbakning fra kirkens menighedsråd.

Arrangementer i 2024:

Koncerter på Allerøds plejecentre
Fredag 5. april kl. 15.30 – Plejecenter Mimosen
Onsdag 10. april kl. 15.30 – Plejecenter
Skovvang

Orgelskolens elever kommer på besøg på Allerøds plejecentre for at spille eftermiddagskoncerter for beboerne. Eleverne spiller klaverstykker med musik af Bach, Mozart, Schubert, Burgmüller, Bent Fabricius-Bjerre, m.fl.

Koncerterne er kun for beboere, pårørende og personale.

Orgelmatinéer i juni
For tredje år i træk inviterer orgelskolen på orgelmatinéer, hvor eleverne viser og spiller det, de har lært. På fire koncerter vil man vil kunne nyde sommerens sene eftermiddagslys falde indad kirkevinduerne sammen med den fine orgelmusik fremført af orgelskole-eleverne.

ORGELMATINÉER 2024

Lørdag d. 8. juni kl. 17
Lørdag d. 15. juni kl. 17
Lørdag d. 22. juni kl. 17
Lørdag d. 29. juni kl. 1

Optagelse i orgelskolen

For nuværende har vi ikke plads til at optage flere elever. Men børn, som er interesseret i at lære at spil på orgel, må meget gerne sammen med deres forældre kontakte organist Kyunghee Kim med henblik på at blive skrevet på venteliste.