CrossYoga

Lillerød Kirke tilbyder snart en helt ny aktivitet, CrossYoga – en kropslig form for bøn, som kombinerer yoga og kristen meditation til at opnå indre mental ro, styrke og balance.

CrossYoga er for alle. Vi dyrker yoga på måtter i sognegården og slutter af med afspænding og meditation.

CrossYoga i Lillerød Sognegård
Hver onsdag fra kl. 17-18.15 ved CrossYoga-instruktør Stella Meldgaard.

Første gang:
Onsdag 21. august.

Hvor traditionel yoga er en hinduistisk praksis, har CrossYoga sin forankring i kristendommen. CrossYoga er et globalt netværk med base i Europa, som er vokset ud af YogaFaith; en amerikansk udgave af CrossYoga. Der er ca. 80 CrossYoga-instruktører i verden, bl.a. Stella Meldgaard fra Allerød, som vil stå for undervisningen.

Om CrossYoga siger Stella:

Kan alle være med til Crossyoga?

Ja! Crossyoga er moderne yoga hvor stillingerne udvikler din krops styrke, balanceevne og fleksibilitet og samtidig virker afstressende og beroligende. Du kan deltage uanset om du er begynder eller øvet yogaudøver og stillingernes sværhedsgrad kan tilpasses den enkelte.

Crossyoga har sit fokus i Kristustroen, men forudsætter ikke at man er troende for at deltage. Som instruktør vælger jeg ofte at indlede timen med vejrtrækning, stilhed og en kort meditation over et bibelvers inden opvarmningen. Undervejs i yogatimen kan der være små pauser med tid til refleksion og de sidste 10 min. af timen afsluttes i hvilestilling med en kort bøn, som man enten kan lytte til eller bede med på. De fleste gange sammensætter jeg timen af Flow-sekvenser dvs. serier af dynamiske bevægelser, der følger vejrtrækningen.

Det er gratis at deltage. Medbring gerne egen måtte – ellers har kirken en, du kan låne.

Tilmelding ikke påkrævet.

Vil du vide mere om CrossYoga?
www.crossyoga.org
Stella Meldgaard, stella.s.meldgaard@gmail.com