Børnekor 3. – 4. klasse

Der er korprøver hver torsdag kl. 15.45-16.45

Velkommen til Børnekoret

Her kan du se vores kalender og en beskrivelse af de aktiviteter, vi er med til i løbet af sæsonen.

Tilmelding til forårets aktiviteter

Første korprøve efter juleferien: torsdag 11. januar 2024.

Fællesspisning: d. 2. februar er der Kyndelmisse-fællesspisning i Sognegården. Der bliver serveret suppe og pandekager (for det spiser man til Kyndelmisse) Alle er velkomne til at komme kl. 17 og spise med. Tilmelding er ikke nødvendig, men hvis I regner med at komme, må I da meget gerne give mig et praj om antal voksne og børn. Det er gratis og ganske uforpligtende og for gamle, unge og midtimellem. Undervejs synger vi et par fællessange og der er mulighed for at ønske en sang.

Søndag d. 11. februar holder vi fastelavnsgudstjeneste. Mødetid er kl. 9 og gudstjenesten er kl. 10-11 – bagefter er der tøndeslagning i sognegården. Kom meget gerne udklædte. I synger fastelavnssange sammen med Spirekoret.

Fredag d. 8.-lørdag d. 9. marts er der korstævne i Allerød med overnatning!! Vi mødes på Allerød Musikskole fredag kl. 16.30 og finder os til rette i overnatningslokalerne. Så har vi korprøve med super-seje Kirsten Juul Seidenfaden (Det er hende, der har skrevet Uh, kulden gir mig chok og masser af andre rigtig sjove og gode rytmiske sange). Undervejs spiser vi vores medbragte aftensmadpakke. Omkring kl. 21 er vi klar til at krybe i soveposerne. Lørdag kommer der et rigtigt sejt band og spiller til, mens vi øver videre på sangene. Hele herligheden afsluttes med et brag af en koncert for forældre og andre interesserede på Allerød Musikskole kl. 14-14.30

Det plejer at være enormt sjovt at være på weekendstævne, så jeg håber rigtig mange af jer kan deltage. Hvis man overhovedet ikke kan sove andre steder end hjemme, så finder vi ud af det.

På stævnet får vi brug for hjælp fra forældrene, så hvis I har mulighed for at give en hånd med enten fredag aften, har mulighed for at overnatte eller hjælpe med frokost lørdag, så skriv det meget gerne på tilmeldingen.

Det koster 150 kr. at deltage i korstævnet. Kirken betaler for jeres deltagelse

Lørdag d. 30. marts holder vi Påske for børn med gudstjeneste fra kl. 10-11 og påskemarked fyldt med sjove aktiviteter ved sognegården bagefter.

D. 7. maj skal vi synge koncert med SIGURD – vildt ikk? Det kommer til at foregå i Centerhallen og vi skal øve en masse sange fra Sigurd fortæller bibelhistorie. Korene fra Blovstrød kirke skal også være med. Det bliver en kæmpe oplevelse. Koncerten foregår tirsdag eftermiddag – regn med at I skal komme lige efter skole og er færdige omkring kl. 18.30. Der kommer nærmere besked om billetter, mødetid osv.

d. 20. maj er der fælles pinsegudstjeneste med alle kor kl. 10. Der er lagt op til en festdag med masser af aktiviteter, som der kommer nærmere information om senere.

Sæt også et kæmpe kryds torsdag d. 13. juni, hvor vi holder sommerkoncert kl. 17. Som sædvanlig møder Spirekoret til alm. kortid og bliver i kirken indtil koncerten.

Torsdag d. 13. juni er der sommerkoncert for alle tre kor. I møder lige efter skole og koncerten er kl. 17. Efter koncerten er der grillpølser og hygge ved sognegården.

Januar:

11. Korprøve –Åbne korprøver i januar – alle interesserede er velkomne til at kigge forbi til en eller flere korprøver

18. Korprøve – Åbne korprøver i januar – alle interesserede er velkomne til at kigge forbi til en eller flere korprøver

25. Korprøve – Åbne korprøver i januar – alle interesserede er velkomne til at kigge forbi til en eller flere korprøver

Februar:

1. Korprøve

2. Fællesspisning i Sognegården kl. 17 for de familier, der har tid og lyst.

8. Korprøve

11. Fastelavnsgudstjeneste. Mødetid kl. 9 – børne-familiegudstjeneste kl. 10-11 – derefter tøndeslagning mm. i sognegården. Kom meget gerne udklædte!

15. Vinterferie – INGEN KORPRØVE

22. Korprøve

29. Korprøve

Marts:

7. Korprøve

8.-9. Korstævne på Allerød Musikskole. Start fredag kl. 16.30 – slut lørdag kl. 14.30 (koncert kl. 14) Kirken betaler deltagergebyr på 150 kr./deltager 😊

14. Korprøve

21. Korprøve

28. Skærtorsdag – INGEN KORPRØVE

30. Påske for børn – børnegudstjeneste, hvor Spirekoret og Børnekoret synger – tidspunkt og mere info. følger.

April:

4. Korprøve

11. Korprøve

18. Korprøve

24. Korprøve

Maj:

2. Korprøve

7. KONCERT MED SIGURD I CENTERHALLEN kl. 15-18.30 Mere information kommer.

9. Kr. Himmelfartsdag – INGEN KORPRØVE

16. Korprøve

20. 2. Pinsedag – Stor udendørs gudstjeneste kl. 10, bagefter pinsemarked, grillpølser og massevis af hygge og sjov for hele familien. Alle korene synger og danser undervejs. Mere information følger

23. Korprøve

30. Korprøve

Juni:

6. Korprøve

13. KORDAG OG SOMMERKONCERT kl. 17-18 Efter koncerten er der hygge med grillpølser foran sognegården.

Herefter holder korene sommerferie. Første gang efter ferien bliver 22. august (ugen efter vi starter i skole)

Det er gratis at synge i kor i Lillerød Kirke. Til gengæld beder vi om at man bakker op omkring aktiviteterne, korene deltager i og så vidt muligt deltager i alle korets arrangementer. Kor er en holdsport – det fungerer bare bedst, hvis alle er med.

Kontakt korleder Susanne Østergaard
susanne@musiksusanne.dk