Spirekor (0. – 2. klasse)

Der er korprøver hver torsdag kl. 14.30-15.30
Børn fra Skovvangskolen kan blive fulgt til sognegården af “Gåbussen” (en af kirkens medarbejdere/frivillige), der henter børnene ved SFO kl. 14.
Det er også muligt at blive fulgt retur til SFO efter korprøven.

Særlige datoer:

I ugerne 15, 16 og 17 er der Pop-up-Spirekor for alle interesserede børn på Skovvangskolen lige inden Spirekor fra kl. 13.45- 14.30

Torsdag d. 2. maj holder vi KORDAG fra kl. 14.30-16.30. Alle pop-op-korbørnene deltager og vi slutter kordagen med en lille hyggelig koncert kl. 16-16.30, hvor I kan høre uddrag af spirernes Sigurdsange og få smagsprøver på hvad Pop-op-korets har arbejdet med.

D. 7. maj skal vi SYNGE MED SIGURD i Engholmkirken sammen med Blovstrød Kirkes Spirekor. Vi skal synge en masse sange fra Sigurd fortæller Bibelhistorier. Der kommer meget mere information om billetter til jeres familier, mødetid osv.

D. 20. maj er der fælles pinsegudstjeneste med alle kor kl. 10. Der er lagt op til en festdag med masser af aktiviteter, som der kommer nærmere information om senere.

Sæt også et kæmpe kryds torsdag d. 13. juni, hvor vi holder sommerkoncert kl. 17. Som sædvanlig møder Spirekoret til alm. kortid og bliver i kirken indtil koncerten.

April:

4. Korprøve

11. Korprøve

18. Korprøve

24. Korprøve

Maj:

2. Kordag kl. 14.30 – 16.30 Afslutningskoncert kl. 16-16.30

7. KONCERT MED SIGURD I CENTERHALLEN kl. 15-17 Mødetid i Engholmkirken kl. 14.45. Koncert fra kl. 16-17 – husk man skal have billet for at overvære koncerten – hver korbarn får 2 billetter til familien (korbørn skal IKKE have billet til sig selv).

9. Kr. Himmelfartsdag – INGEN KORPRØVE

16. Korprøve

20. 2. Pinsedag – Stor udendørs gudstjeneste kl. 10, bagefter pinsemarked, grillpølser og massevis af hygge og sjov for hele familien. Alle korene synger og danser undervejs. Mere information følger

23. Korprøve

30. Korprøve

Juni:

6. Korprøve

13. KORDAG OG SOMMERKONCERT kl. 17-18 Efter koncerten er der hygge med grillpølser foran sognegården.

Herefter holder korene sommerferie. Første gang efter ferien bliver 22. august (ugen efter vi starter i skole)

Hvad laver vi?

Korsang handler først og fremmest om sangglæde og fællesskab.

Korsang er stærkt vanedannende og man får rigtig gode venner af den slags man kan grine og pjatte med.

Vi synger både nye og gamle, rytmiske og klassiske sange og danser til rim og remser.

Vi bruger kroppen når vi synger med bevægelser, tramp og klap.

Vi synger med til højmesser, børne- og familiegudstjenester, laver Luciaoptog og synger koncerter. En gang om året tager vi på korstævner med andre kor og holder kordage i sognegården med god tid til at hygge med hinanden.

Der er ikke optagelsesprøve til koret – alle er velkomne.

Det er gratis at synge i kor i Lillerød Kirke. Til gengæld beder vi om at man bakker op omkring aktiviteterne, korene deltager i og så vidt muligt deltager i alle korets arrangementer. Kor er en holdsport – det fungerer bare bedst, hvis alle er med.

Kontakt:

Korleder Susanne Østergaard