Sommerkoncerter i Lillerød Kirke, august

Igen i år afholder Lillerød Kirke de populære udendørs koncerter på kirkens amfi-scene:

14. august kl. 16: Sommerkoncert med Morgan-kvintetten

21. august kl. 16: Sommerkoncert med Sankt Annæ pigekor

28. august kl. 16: Sommerkoncert med Allerød Musikskole
“Empty Pan & Street Band”

Sommerkoncert med Morgan Kvintetten
Søndag den 14. august kl. 16

Program:
W.A. Mozart Klarinetkvintet i A-dur, K. 581
Allegro
Larghetto
Menuetto
Allegretto con Variazioni

PAUSE

J.Brahms Klarinetkvintet i H-mol, op.115
Allegro
Adagio
Andantino
Con moto

Morgan Kvintetten består af:
Lee Morgan, klarinet
Julie Eskær, violin
Charlotte Rafn, violin
Iben Bramsnæs Teilmann, bratsch
Emilie Eskær, cello

Sommerkoncert med Sankt Annæ pigekor
Søndag den 21. august kl. 16

Sankt Annæ Pigekor er blandt de bedste kor i Danmark og er et vigtigt led i den musikalske fødekæde. Korets aktiviteter spænder vidt, fra større koncertprojekter med eksterne professionelle musikere og orkestre til udlandsturnéer og udvekslingssamarbejder, velgørenhedskoncerter samt enkeltstående koncerter.

Dannelse på højt musikalsk niveau
Sangerne gennemgår fra starten af deres skolegang i 3. klasse på Sankt Annæ Gymnasium en af de mest kompetente og alsidige musikalske uddannelser, som børn i dagens Danmark –og faktisk mange steder i verden –bliver tilbudt. Den unikke musikalske ballast, som sangernetilegner sig gennem deres tid i koret, er en vigtig del af deres dannelse og giver dem en musikalsk selvbevidsthed, der varer for livet.

Til koncerten synger koret danske sommersange med mere.

Sommerkoncert med Allerød Musikskole – “Empty Pan & Street Band”
Søndag den 28. august kl. 16

Empty Pan & Street Band leverer rå energi og livsglæde når de slipper både slagtøj, olietønder og blæseinstrumenter løs. Musikken er et ungt og sprudlende miks af gademusik fra henholdsvis de vestindiske øer og New Orleans. De unge musikere er det bedste Allerød Musik og kulturskole (AMOK) har at byde på, så glæd dig til et brag af en koncert.